Pressemeddelelser

Omtale bragt i andre medier end jeres egne har højere troværdighed end de nyheder, I selv lægger på fx hjemmeside og de sociale medier.

Alle virksomheder har en række gode historier, som aldrig bliver fortalt. Måske fordi I ikke har tiden til at skrive historien, fordi I ikke kan se vinklen på historien – eller måske bare, fordi det er første gang … og hvordan gør man så lige?

Historier bragt i medierne har høj troværdighed, fordi I som virksomhed ikke selv er afsendere. Formår I at interessere en journalist med jeres historie, er det, fordi jeres historie har værdi for deres læsere, lyttere eller seere.

En pressemeddelelse skal vinkles rigtigt – dvs. vi skal fokusere på netop dét, der er relevant for læserne, lytterne eller seerne, som søger deres informationer i netop det medie, I vil forsøge at komme i. Én historie hos jer har måske potentiale til at komme i flere medier, og vinklen skal måske blot være forskellig. For den samme historie kan jo sagtens interessere almindelige mennesker i området, hvor I har jeres virksomhed, og samtidigt være relevant for fagpersoner inden for jeres branche. Blot skal vinklen og dybden af historien være forskellig.

Hvis I vil have en snak om, hvor de gode historier gemmer sig hos jer – eller akut står og har brug for at få skrevet en pressemeddelelse, kontakter I mig bare.

Jeg har erfaring med at skrive kronikker, læserbreve og pressemeddelelser til lokale og regionale medier – og pressemeddelelser til fagpressen i primært elektronikbranchen.

Jeg skriver pressemeddelelser på både dansk og engelsk. Har I en dansk pressemeddelelse, I vil forsøge at sende til den udenlandske presse, oversætter jeg gerne.

Alle historier er måske ikke ”breaking news”-stof, men har I overvejet at få en historie eller et synspunkt bragt som:

  • Baggrund
  • Reportage
  • Feature
  • Interview
  • Note
  • Navnenyt
  • Kronik
  • Læserbrev

Det er også en overvejelse værd, om I kan få fortalt jeres historie på en blog, da mange bloggere har en stor skare af følgere.

Hvis I gerne vil i pressen – og gerne vil stå for tingene selv, kommer jeg også ud og tilbyder et mini-kursus i PR og synlighed for én eller flere medarbejdere. Se mere under KURSER – PR & synlighed.

Kontakt Tina da Silva - indehaver, rådgiver og tekstforfatter

+45 22 98 99 40
tina@dasilvas.dk