Foredrag om employer branding

Det bliver pludseligt tydeligt, hvor vigtig den interne kommunikation er, når man hver måned mister 2-300 medarbejdere. Der skal erstattes af nye. Det var den virkelighed, NORDJYSKE Distribution stod i, mens jeg var ansat i NORDJYSKE-koncernen. Det kræver sit koncept og budget at holde sådan en gryde i kog.

Meget mindre kan dog også gøre det. En screensaver med virksomhedens værdier. Træning af sælgerne i virksomhedens værdigrundlag. T-shirts til produktionsmedarbejderne. Eller det helt store forkromede employer branding-projekt. God intern kommunikation sparer penge, da misforståelser undgås, når budskabet opfattes rigtigt første gang.

Min erfaring med employer branding og anden intern kommunikation har jeg bl.a. fra GRUNDFOS og min tid som projektleder i reklamebureauet 9000 Lux. Foredrag om fordelene, koncepter, implementering og hvordan det tænkes ind før, under og efter ansættelsen er noget af det, jeg byder ind med.